Клуб „СТЕМ Млад Учен“

">


Още от малки децата проявяват своята изследователска способност като опитват различни смеси. Клуб „Млад учен“ е създаден, за да може бъдещото поколение от ранна възраст да усети връзката от началото на Вселената до ролята на всяка една малка частица в този свят. Всяко нещо е създадено с цел и нашата задача е да открием мястото му в пъзела, както и да разберем неговата функция. Така ще имаме представа как работи целият свят като добре смазана машина.

Защо да участвам:

Заедно ще преоткрием света! Ще се учим взаимно, чрез много иновативни подходи. По този начин ще намерим баланса в живота, включително и в нашите тела.


За мен ли е:

Ако си на възраст между 12 и 16 години и искаш да откриеш тайните на биология, химия и физика - ДА този клуб е за теб!

Какво ще науча:

1. Разходка с космически кораб из Вселената

Запознаване с първите химични елементи, сътворили света, физичните закони, накарали телата да се движат и биологичните организми, родили се на Земята
Виртуално пътуване в нашата галактика
Как светят звездите? Как се получава дъгата на Земята?
Изготвяне на фенерче със съзвездие на зодия


2. Химичните елементи са навсякъде

Откриване на богадството от минерали и кристали на Земята
Запознаване с химичните градични частици – атоми, молекули и йони, и какви суперсили притежават те.
Изработка на модели на градивни частици от шоколадови бонбони
Игра: Как от атом ще се превърна в йон ?
Общото между химичните частици с тока и с наелектризирането на телата. Как се създава светкавицата?


3. Мисия: Магьосник: Създаване на нови химични вещества

Разграничаване на метали, неметали и радиоактивни вещества
Писането на уравнения е проста математика
Какво се крие в лабораторията? Запознаване с лабораторни апаратури
Изготвяне на лабораторен протокол
Лабораторно упражнение: „Как да си направим от желязо и сяра – железен сулфид“ , „Получаване на слонска паста“, „Получаване на натриева основа от натрий и вода“.


4. „Що е то клетка“ ?

Изучаване на живи организми от една или от много клетки
Запознаване с микроскоп и изготвяне на микроскопски материал
Лабораторно упражнение: Наблюдение на клетки от растителен и животински организъм и откриване на разликите между тях
Моделиране: клетка, направена в плод или зеленчук
Виртуална разходка в лист на растение и наблюдение какви биологични и химични процеси се случават в него


5. ДНК – биологичният компютър

Изучаване на нуклеиновите киселини
Лабораторно упражнение: Изолиране на ДНК от ягода и банан
Предаване на наследствената информация в поколението
Откриване на цвета на очите на бебето


6. Ролята на растенията

Растенията на нашата планета и техните латински наименования
Лабораторно упражнение: „Нека си направим нетипична черна роза“
Растенията в медицината и в практиката
Лабораторно упражнение: „Получаване на кислород от растения.“


7. Светът на животните

Разпознаване на безгръбначни и гръбначни животни
Лабораторно упражнение: „Дисекция на червей“

8. Мисия „Скаут за един ден“

Игра: Ориентиране в гората по растения, мъхове, гъби и животни
Игра: Как да си направим огън, чрез физичните закони
Откриване на защитени видове растения и животни. Запознаване с „Червената книга на България“


9. Човекът – най-висшият организъм

Възникване на човека от клетка. Синхромн между всички видове клетки
Анатомия на човека: Как функционира тялото?
Кой управлява нас самите? – Разходка по Нервна система и Опорно-двигателна система


10. Вампирски нещица

Сърцето и кръвта в кръвоносната система
Изготвяне на модел на сърцето
Игра: На кого сърчицето бие повече при бягане?
Ползата от спорта и пълноценната храна
Животни-вампири


11. Без кислород няма живот

Разглеждане на дихателната система
Изготвяне на макет на бял дроб
Лабораторно упражнение: „Получаване на кислород“, „Откриване на въглероден диоксид“ и „Надуване на балон без ръце“
Разглеждане на заболяванията и физични явления в природата, предизвикани от въглеродния диоксид
Опазване на околната среда


12. НЕ на диетите! ДА на пълноценното хранене!

Разглеждане на храносмилателната система
Състав на храната – въглехидрати, белтъци и липиди
Лабораторно упражнение: „Откриване на нишесте в картоф“ и „Влияние на температурата върху белтъците“
Прием на винатими и минерали
Метаболизъм. Каква храна да консумираме?


13. Добрите и лошите бактерии

Лошите бактерии и болестите, които причиняват. Как се защитава тялото?
Добрите бактерии в света и в човека
Ферментация, с помощта на бактерии –получаване на алкохоли
Лабораторно упражнение: „Друг метод за получаване на алкохоли“


14. Киселинно-основен баланс в тялото

Разглеждане на основи и киселини
Изучаване на pH
Лабораторно упражнение: „Нека си изготвим сами индикатор“
Лабораторно упражнение: „Изследване на pH на различни марки вода, хранителни и козметични продукти“
Постигане на хармония в нашето тяло

Твоят ментор е

Мария Георгиева

Мария Георгиева

Казвам се Мария Георгиева. Завършила съм Биология и химия в Софийски университет „Св. Климент Охридски“ с учителска правоспособност. От самото начало се влюбих наусетно в тази професия, вероятно заради дейностната ми личност. Обичам да съчетавам любопитството ми към всичко и да намирам връзката между отделни детайли.

Хобитата ми са свързани, освен с изучаването на биология и химия, още и с астрономия и рисуване, пътешествия и практикуване на йога. В мен гори страст да предавам усвоеното от книги, учебници и живота към хората, чрез креативни подходи. Опитвам се да увелича мирогледа у всекиго и се стремя, чрез науките, да покажа как човек може да открие връзката си със заобикалящия го свят, като открие хармонията първо в себе си.
Добави към началния екран
Stemico
Stemico.bg
Откажи Добави